tisdag 19 november 2013

Sammanfattning: Vecka 46

Här är en sammanfattning över de kort jag drog tidiga vecka:

Stora Arkanan: 2 (The Hanged One + Justice)

Lilla Arkanan: 5 (7 of Wands, Queen of Cups, Queen of Swords, Page of Wands, Ace of Pentacles)

Hovkort: 3 (Queen of Cups, Page of Wands, Queen of Swords)

Sword: 2 (7 of Swords + Queen of Swords)
Wands: 1 (Page of Wands)
Cups: 1 (Queen of Cups)
Pentacles: 1 (Ace of Pentacles)

Jag är inte så bra på matte på morgonkvisten, men att dra 2 kort från Stora Arkanan får mig ändå att känna det som något viktigt har dragit genom mitt liv förra veckan. Inget livsändrande, men ändå något slags aha-ögonblick i alla fall. Vilket stämmer då jag har fått flera insikter kring hur jag vill leva och förändra mitt liv... Generellt så ser elementen ut att vara relativt välbalanserade, men en liten övervikt åt Luft (Swords) men inte så det stör. Det jag reagerar på dock är att jag drog 2 "Queens" den här veckan. Drottning-korten för mig är en symbolisk illustration över någon eller något som är mogen, som kan sina saker. Som illustrerar sitt element genoma att vara sitt element. Queen of Swords ÄR snabbtänkt och organiserad, Queen of Cups ÄR empatisk och moderlig och så vidare. Den här veckan så har jag, eftersom jag varit så genomförkyld tvingats  att låta mitt intellekt samarbeta med mina känslor och intution. Jag har inte en tvättäkta plan ännu. Men jag har börjat få ihop en vettig strategi känns det som.

1 kommentar:

  1. Vilka härliga insikter du får till dig :) Och tack för responsen i min blogg, du slog verkligen huvudet på spiken :)
    Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kråka, men snälla håll tonen civiliserad!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...