tisdag 12 november 2013

Ace of Pentacles - Dagens Tarotkort

Rättvänt: Mannifestera, ny (finansiell) möjlighet, rikedom
Omvänt: Förlorad möjlighet, brist på planering och framförhållning

Ace of Pentacles
@Gilded Tarot

Ace of Pentacles (rx) - 121113


Ace of Pentacles handlar helt om att se de praktiska möjligheterna, att kunna manifestera planer och projekt. Att kunna göra verklighet av  drömmar. Omvänt som jag drog det idag så går inte det så bra. Det kan handla om en möjlighet som rinner ut i sanden, pga ren otur kanske eller på grund av att vi helt enkelt planerat för dåligt. Kanske hoppade vi på projektet innan det var halv-färdigt. Inte nödvändigtvis att vi måste skrota allt, men det kan bli försenat och start-up uttdraget. Tålamod och djupandning är att rekommendera!

Funderar på hur detta kan vara relevant för mig idag. Definitivt en varningsklocka att inte kasta mig in och tok-handla allt jag kommer över idag bara för att pengar finns på kontot. Pentacles står också för min hälsa och jag kan tänka mig att det kan vara en bra påminnelse om att bara för att jag mår relativt bra just nu så bör jag kanske inte groffa i mig en massa onyttigheter idag.

Sedan så behöver ett omvänt kort inte alltid vara negativt. Det beror helt på vilken "tarot-skola" du jobbar efter. Eller som jag, hur friskt du blandar dem! ;-) Ess handlar om frö och potential. Gnistan som skapar möjligheten. Jord, som jag skrivit förut handlar omvänt om att söka tryggheten, långsiktigheten, och att vara hängiven min fysiska kropp. Alltså kan Ace of Pentacles omvänt idag kanske också handla om en ny möjlighet att skapa personlig trygghet på längre sikt. Det är inget som kommer att påverka min omvärld eller andra, utan bara mig själv. Men det måste väl vara gott nog? Skall bli intressant att se vad det kan vara, men efter all ångest jag har haft på sistone så hoppas jag verkligen att detta kan komma att ske! Får hålla er uppdaterade....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kråka, men snälla håll tonen civiliserad!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...