måndag 11 november 2013

The Hanged Man (12) - Dagens Tarot

Rättvänt: Time-out, begränsning, offer, annat perspektiv, släppa taget
Omvänt: Martyrskap, försening, obeslutsamhet

The Hanged Man
 Gilded Tarot
Ibland kan jag bli så djupt fascinerad över hur träffsäker vissa kort är vissa dagar. På grund av vissa omständigheter i mitt vardagliga arbete så kan jag nu ärligt erkänna att jag verkligen längtar efter en möjlighet att faktiskt ta en time-out. Att få ett litet legetimt andningshål innan jag måste ta tag i verkligheten igen. Jag vet att det kanske inte rent fysiskt löser något av mina problem, men att få denna paus i kaoset kan kanske hjälpa mig att få ett annat (känslomässigt) perspektiv på saker och ting och hjälpa mig att släppa taget om min ångest och åter kunna andas igen... Så skål för en händelsefattig men insiktsfull dag i hemmets lugna vrå!

Edit: Det visade sig att jag inte fick en dag i hemmets lugna. Tyvärr. Så kvar blir då vad the Hanged Man kan betyda för mig idag. Kortet kan också handla om den där kvävande känslan av att sitta fast i en rävsax: Ju mer du kämpar, desto mer fastnar du. Dagens Tarotkort lär mig att det kan vara dags att sluta kämpa. Att släppa taget. Jag vet varför jag känner som jag gör. Det  har både en akut och en mer kronisk anledning. Och kanske det är dags att sluta låtsas som det regnar och tillåta mig att erkänna att jag faktiskt mår pyton på den plats jag befinner mig just nu. Erkänna det, släppa taget och luta mig tillbaka i förvissning om att Högre Makter kan visa vägen, om jag bara är villig att lyssna - och agera på det. Det finns ett ordspråk kopplat till det här kortet som jag tycker stämmer så väl:

Let Go - and let Go-ddess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kråka, men snälla håll tonen civiliserad!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...